Brev:
Rytme 6 måneder
10. januar 2015
Alder:
6 mdr.
Rytme 6 måneder
Kære Helen
Tak for svar sidst. Det har hjulpet mig.
Har brug for din hjælp til natten: amning, putning og mad.
Vores rytme er:
6/6.30: Vågner
ca.9.30: Sover i bilen en halv time efter at have afleveret storesøster. (kan ikke forlænge søvnen da jeg allerede kører en længere tur for at hun skal sove).
Får hjerefter bryst/skemad og igen bryst inden hun skal puttes.
ca.12/13 Sover 1,5/2,5, meget varierende.
Sover igen en halv time senere....
Aftensmad spiser vi ca.17.30 (hun får grøntsagsmos, i alt ca. 2/3 skemåltider om dagen)
Ammes så meget hun vil indtil hun skal puttes.
Sover kl.21 og ammes 4 gange i løbet af natten, når hun melder sig.
Min udfordring er at hun får aaalt for meget mælk om natten, så hendes første måltid ligger kl.10/10.30, da hun ellers gylper. Hvis jeg tilbyder hende mad om morgenen så gylper hun bare, det har ingen påvirkning på vores nat desværre. Skal jeg bare hænge i?
Mit ønske er at hun spiser/drikker mere om dagen, mindre om natten.
Hun er 70 cm og 6,5 kg, så en lettere slank dame;-)
Næste spørgsmål angår putning.
Mit ønske er at far også kan putte. Hun skriger indtil jeg kommer. Hun er total mæt, men nægter og blive puttet af far. Tænker selv at vi skal holde ud et par dage, så skal de nok sammen finde en rytme..
Hun skal allerede starte i dagpleje til marts og slut marts tager jeg og den store til Kina i 16 dage, så vil gerne prøve at manglen af mig blive så blid som muligt, når far og de to små skal være selv.
Ville det rent kostmæssigt være ok at vi brugte vinterferien på at hun sov igennem, dvs. fra ca.23/24 hvor hun kunne tilbydes en flaske til 06?
Hun gider slet ikke flaske, men det er mere fordi at jeg ved jeg snart ikke vil være der, eller skal jeg bare give bryst og så er hun jo 8,5 måned når jeg rejser, måske kan hun klare sig helt uden til den tid? Det er så far der skal tilbyde den..
En farlig mange spørgsmål, håber du kan finde en eller anden rød tråd;-)
Hilsen Sidse