Rytme 6 måneder

10. januar 2015

Alder:
6 mdr.

Rytme 6 måneder

Kære Helen

Tak for svar sidst. Det har hjulpet mig.
Har brug for din hjælp til natten: amning, putning og mad.

Vores rytme er:
6/6.30: Vågner

ca.9.30: Sover i bilen en halv time efter at have afleveret storesøster. (kan ikke forlænge søvnen da jeg allerede kører en længere tur for at hun skal sove).
Får hjerefter bryst/skemad og igen bryst inden hun skal puttes.

ca.12/13 Sover 1,5/2,5, meget varierende.

Sover igen en halv time senere....

Aftensmad spiser vi ca.17.30 (hun får grøntsagsmos, i alt ca. 2/3 skemåltider om dagen)

Ammes så meget hun vil indtil hun skal puttes.
Sover kl.21 og ammes 4 gange i løbet af natten, når hun melder sig.

Min udfordring er at hun får aaalt for meget mælk om natten, så hendes første måltid ligger kl.10/10.30, da hun ellers gylper. Hvis jeg tilbyder hende mad om morgenen så gylper hun bare, det har ingen påvirkning på vores nat desværre. Skal jeg bare hænge i?

Mit ønske er at hun spiser/drikker mere om dagen, mindre ...

Annonce

... om natten.
Hun er 70 cm og 6,5 kg, så en lettere slank dame;-)

Næste spørgsmål angår putning.
Mit ønske er at far også kan putte. Hun skriger indtil jeg kommer. Hun er total mæt, men nægter og blive puttet af far. Tænker selv at vi skal holde ud et par dage, så skal de nok sammen finde en rytme..

Hun skal allerede starte i dagpleje til marts og slut marts tager jeg og den store til Kina i 16 dage, så vil gerne prøve at manglen af mig blive så blid som muligt, når far og de to små skal være selv.

Ville det rent kostmæssigt være ok at vi brugte vinterferien på at hun sov igennem, dvs. fra ca.23/24 hvor hun kunne tilbydes en flaske til 06?
Hun gider slet ikke flaske, men det er mere fordi at jeg ved jeg snart ikke vil være der, eller skal jeg bare give bryst og så er hun jo 8,5 måned når jeg rejser, måske kan hun klare sig helt uden til den tid? Det er så far der skal tilbyde den..

En farlig mange spørgsmål, håber du kan finde en eller anden rød tråd;-)

Hilsen Sidse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!